יתרונות היוגה

תרגול יוגה באופן תדיר וקבוע, יאפשר לכל אחד ואחת מביניכם ליהנות ממגוון רחב של יתרונות בריאותיים. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר יתרונות מובהקים של היוגה הן בהיבט הגופני והן בהיבט הנפשי.

  1. יוגה מסייעת להפחתת סטרס ולחץ- העידן המודרני בו אנו חיים מזמן לנו לא מעט רגעים ותקופות חיים בהם אנו נדרשים להתמודד עם מצבי לחץ וסטרס. מחקרים הוכיחו כי תרגול קבוע של יוגה מסייע רבות להקלה על תחושת הלחץ ובמקרים רבים אף יכול למנוע את תחושת הלחץ מלכתחילה.
  2. היוגה מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית של גופנו- תרגול קבוע ותדיר של יוגה נמצא כאחת מהדרכים היעילות ביותר לחיזוק המערכת החיסונית של הגוף.
  3. היוגה מסייעת לשמור על רמת ריכוז גבוהה יותר- תרגילי היוגה השונים מחייבים את המתרגלים ברמת ריכוז גבוהה וכפועל יוצא מכך כל אחד ואחת ממתרגלי היוגה "מאמן" את יכולות הריכוז שלו לטווח קצר, בינוני וארוך.
  4. היוגה מסייעת לחיטוב וחיזוק שרירי הגוף- תרגילי יוגה שונים עובדים על מכלול מערכת השרירים בגופנו ובכך הם מסייעים לנו לחטב את הגוף ולחזק את שרירי הגוף השונים.
  5. היוגה תורמת רבות לשמירה על משקל גוף תקין – תרגול יוגה באופן תדיר וקבוע מסייע רבות לאיזון הורמונאלי של הגוף וכפועל יוצא מכך מאפשר לנו ליהנות מתחושת שובע ממושכת לאחר קיומן של ארוחות שונות לאורך היום ובכך תורם באופן עקיף לשמירה על משקל גוף תקין.
  6. היוגה מסייעת לחילוף חומרים בגופנו- תרגילי היוגה השונים "מגרים" ומעוררים את מערכת הלימפה בגופנו ובכך מאפשרים פעילות תקינה ועקבית של מערכת חילוף החומרים בגופנו. תרגול יוגה קבוע ותדיר יגרום לכך שכל אחד ואחת מביניכם ירגיש קל, נינוח ומלא חיוניות לאורך כל שעות היממה וזאת הודות לסילוק רעלים מהגוף.
  7. היוגה מסייעת להתמודד עם תחושות כאב שונות בגוף- תרגול יוגה על בסיס יומיומי יכול לסייע לכם רבות בהתמודדות עם כאבי גוף שונים, לרבות, הפגת כאבים המופיעים באופן כרוני.
  8. היוגה מסייעת לשמירה על בריאות הלב וכלי הדם- תרגילי יוגה שונים (בעיקר אלו המשלבים בתוכם תרגילי מדיטציה) נמצאו כיעילים במיוחד להורדת רמות לחץ הדם ואחוזי השומן ולכן הם מומלצים לכל אילו מביניכם המעוניינים לשמור על בריאות ליבם ולכל אילו מביניכם אשר לקו במחלות לב וכלי דם.
  9. היוגה מסייעת רבות לשיפור מצב הרוח- תרגול יוגה באופן תדיר וקובע מאפשר למתרגלי היוגה ליהנות משיפור משמעותי ברמת האנרגיה והחיוניות של הגוף וכפועל יוצא מכך גם בשיפור מתמיד של מצב הרוח. מחקרים שונים העידו על הקשר שבין תרגול יוגה לבין וויסות מצבי רוח בקרב נשים בגיל הבלות.

ליתרונות המופיעים לעיל, מתווספים יתרונות נוספים הקשורים לשיפור היציבות והגמישות של גופנו. זה הזמן לתרגל יוגה באופן קבוע וליהנות מכל היתרונות.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *