יוגה לנשים בהריון

תרגול יוגה בקרב נשים בהריון הינה פעולה מומלצת גם לאילו מביניכן שלא תרגלו יוגה טרם קליטתן להיריון וגם לאילו מביניכן העוסקות בתרגול יוגה מזה שנים רבות. תרגול יוגה בזמן הריון מאשפר לכל אחת ואחת מהנשים ההרות שביניכן, ליהנות ממגוון רחב של יתרונות פיזיולוגיים ונפשיים כאחד במהלך תקופת ההיריון, לרבות:

  • תרגול יוגה בזמן הריון משפר את זרימת הדם והחמצן בגוף
  • תרגול יוגה בזמן הריון מסייע לפעולת חילוף החומרים בגוף
  • תרגול יוגה בזמן הריון מסייע לשמירה על היציבות וגמישות הגוף
  • תרגול יוגה בזמן הריון מסייע רבות לתהליכי איזון הורמונאלי
  • תרגול יוגה בזמן הריון מגביר את חיוניות הגוף ורמת האנרגיה
  • תרגול יוגה בזמן הריון מקטין את רמת המתח הנפשי

בנוסף לכל היתרונות המופיעים לעיל, תרגול יוגה בזמן הריון, מאפשר לכל אחת ואחת מהנשים ההרות שביניכן ליהנות מחוויה נשית משחררת ומעצמיה במסגרתה אתם לומדים לחוות את תקופת ההיריון דרך חיבור בין גוף ונפש.

יחד עם זאת, תרגול אסאנות (תנוחות) יוגה בזמן היריון, מחייב אתכן להיות ערות לגופכן ולתהליכים הפיזיולוגיים המתרחשים בו לאורך כל תקופת ההיריון. תוכלו לעשות זאת באמצעות הקפדה יתרה על עקרונות התרגול הבאים:

  • לאורך כל תקופת תרגול היוגה בזמן ההיריון התייחסי אל גופך כאל מקדש והקשיבי לגופך בכל רגע נתון. הימנעי מביצוע תרגילי יוגה שונים הגורמים לך לחוות קושי בנשימה או חוסר נוחות באיברי הגוף השונים.
  • הקפידי לשמור על קצב נשימות אחיד בזמן ביצוע תרגילי היוגה השונים. שיעורי היוגה ותרגול הנשימות הנלווה אליהם יאפשרו גם לך לתרגל את קצב הנשימות הנדרשות בחדר הלידה…
  • התמקדי בתרגילי יוגה שונים המסייעים לחיזוק רצפת האגן ופשוט וותרי מראש על כל התנוחות התרגילים בהן את לא מצליחה לאסוף את רצפת האגן.
  • הימנעי מביצוע תרגילים בהם קיים צורך בהפעלת לחץ על הבטן ו/או הידוק הבטן. במהלך תקופת ההיריון אין צורך שתתרגלי יוגה לצרכי חיזוק שרירי הבטן, תרגילי היוגה במהלך תקופת ההיריון נועדו למטרות אחרות.
  • לצורך ביצוע תרגילי יוגה בהם קיים בהרמת רגליים כלפי מעלה, הקפידו לעשות זאת באמצעות תמיכה של קיר ו/או רצועת הרמה.
  • הימנעי מביצוע תרגילים בהם מופעל עומס על חוליות הגב התחתונות.

אצלנו ב-GOYOGA, מרכז היוגה הישראלי, תוכלו ליהנות משיעורי יוגה המיועדים אך ורק לנשים בהיריון. שיעורים אלו משלבים בתוכם מגוון רחב של תרגילי יוגה שונים אשר נועדו לסייע לכל אחת ואחת מהמשתתפות בהם ליהנות מכל היתרונות הנלווים לביצוע תרגילי יוגה בזמן היריון. שיעורי יוגה אלו מועברים על ידי מדריכות יוגה מנוסות ומיומנות והם מותאמים באופן פרטני לכל אחת ואחת מהנשים ההרות שביניכן בהתאם לשבוע ההיריון בו אתן מצויות.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *